İLKOKUL VE OKUL ÖNCESİ OYUN VE ETKİNLİKLER

 
İLKOKUL VE OKUL ÖNCESİ OYUN VE ETKİNLİKLER

 

Eğitsel Oyunlar
Özel Eğitim Oyunları
Okul Öncesi Oyunlar
İlkokul Oyunları
Araçsız Oyunlar
Bahçe Oyunları
Jimnastik Oyunları
Geleneksel Oyunlar
 


 

 

 

OYUNLAR
 

OYUN NO: 1

OYUN TÜRÜ: Açık Hava Oyunu

OYUNUN ADI: İmdat Oyunu

OYUN YERİ: Açık Hava Oyunu

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Tebeşir

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 7 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Karşı grubun kalesindekileri kurtarıp kendi kalesine getirebilmek.


OYUNUN KAZANIMLARI:


 1. Öğrencilerin bacak kaslarının gelişimine yardımcı olmak.


2. Yarışı ilk bitirme amacı olduğu için hızlı hareket etme ve başarı sağlamak için çaba harcamak

3. Takım çalışması yapıldığından başarının arkadaşlarıyla beraber kazanılıp paylaşıldığını öğrenmek.
Oyunun Kuralları
1. Oyuncular çizilen uzun çizgiden diğer grup oyuncularının yanına geçemezler
2. Sırayla her oyuncu kaptan olmak zorundadır.
3. Kaptanlar oyuncuların kaleye sırayla götürmek zorundadır.
4. Kaleye oyuncu getiren kaptan işi bitince kalenin yanında beklemek zorundadır.
5. Kaptanın elini tutmadan hiçbir oyuncu yola çıkamaz.
6. Oyun bittiğinde en son kaptan olan oyuncu orta çizgiye basmak zorundadır.
Ceza
1. Kaptan oyuncuyu elinden tutmadan kaleye getirmek isterse ya da getirirse
2. Kaptanı beklemeden oyuncu yola çıkarsa süre değişmeden cezalı grup oyuna en baştan başlar. Öğretmen aynı anda “kış-sonbahar; yaz-ilkbahar” diyerek iki grubu birden
Eşit sayıdaki gruplar derin kolda tek sıra olurlar. Grupların 8-10 metre ilerisine birer jimnastik minderi konur. Grupların önündeki oyunculara birer top verilir. Verilen komutla beraber toplu oyuncular, mindere kadar top sürerek ilerlerler. Minderin kenarına geldiklerinde topu havaya atar ve minderde düz takla atarak topu yere düşmeden tutmaya çalışırlar. Topu tuttuktan sonra dripling yaparak yerlerine gelirler. Bu sırada gruptakiler bacakları açık topu beklemektedirler. Toplu oyuncu, açık bacaklar arasından en arkadaki oyuncuya doğru hızla topu yuvarlar ve sıranın arkasına geçer. Top en arkaya geldiğinde, bu kez baş üzerinden elden ele aktarılarak sıranın başındaki oyuncuya gönderilir. Bu oyuncu topu alır ve oyunu devam ettirir. En az hata yapan ve öncelikle bitiren grup galip ilân edilir.
Sınıf 2 eşit gruba ayrılır. 2 grup yan yana dururlar. 2 grubunda karşılarına eşit mesafede dubalar konur. Her grubun karşısına gruptakilerin sayısının bir fazlası kadar duba ve dubaların hepsi aynı renkte olup sadece en ilerdeki bir duba farklı renktedir. Oyunu yönetenin komutuyla başlarlar topu sürerek önündeki dubayı en ilerideki dubanın üstüne koyar ve diğer yönden dönerek gelir topu sıradaki arkadaşına verir ve arka sıraya geçer. Dubaların hepsini erken toplayan grup oyunu kazanır.
Başka yörelerde bu oyuna “Çelik çomak” derler. Bizim Gaziantep yöremizde ise adı “Çelik değnektir. Çelik bir karış uzunluğunda bir ağaç dalıdır. Değnek ise uzunluğu yarım metre ile bir metre arasında değişen ikinci bir ağaç dalıdır.
Çelik uzağa fırlatılması uygun dallardan seçilir. Her oyuncu oyuna beş on çelikle katılır.
Oyun ilk oyuncunun değnekle çeliğe vuruşuyla başlar. Oyuncu, çubuğu ne kadar öteye fırlatabilmişse o kadar başarılı olmuş demektir. Her atışta çeliği daha öteye atabilen kazanır. Yerdeki çelik onun olur. Kaybeden yeni yeni bir çelik koymak zorundadır.
Oyun böylece devam eder.
Öğrenciler 6-8 kişilik guruplara ayrılır, her grupta bir top vardır. Gruplar kendi aralarında birer daire oluştururlar. Top öğrenciler arasında el değiştirirken hızla daire etrafında koşmaya başlarlar. Oyunda çeşitli pas şekilleri uygulanır.
Öğretmen çocuklara daha önce sirke gidip-gitmediklerini ya da televizyonda izleyip-izlemediklerini sorar. Şimdi sizlerle bir sirk gösterisi yapacağız” diyerek renkli çemberler ve ipleri çocuklara verir. “Bunlarla nasıl bir gösteri düşünüyorsunuz?” diyerek çocukların bu araçları deneyerek, yeni figürler oluşturmalarını bekler. (Çemberi ellerde, kolda, bacakta, belde, boyunda çevirme; ipi yerde çevirerek üzerinde atlama vb.). Denemeler sonunda bir müzik parçası eşliğinde gösteri gerçekleştirilir. Etkinliğin sonunda çocuklardan gösteriyi değerlendirmeleri istenir.
söylenir. Öğrencilerden yönergeye göre aynı anda zıplamalarını istenir. Öğrencilerin düzeyine göre oyuna “ön” ve “arka” ifadeleri eklenir ve böylece öğrencilerin aynı şekilde öne ve arkaya da zıplamalarını istenir.
değişikliği bulmaya çalışmalarını isteyiniz. İlk bulan öğrenciyle de aynı eylemi yaparak oyunu devam ettirmesini sağlayınız. Öğrencilerinizin düzeylerine göre değişiklik sayısını arttırınız. Öğrencileri ikili gruplara ayırınız. Oyunu karşılıklı olarak oynamalarını sağlayınız. Gruplardaki öğrencilerden yaptıkları değişiklikleri sırayla bulmalarını isteyiniz. Oyunun üçüncü aşamasında bir ebe belirleyiniz. Ebenin gözlerini kapatmasını veya çemberden/sınıftan çıkmasını sağlayınız. Çemberde veya sınıfta iki öğrencinin yerini değiştiriniz. Ebeden sınıfta yeri değişen öğrencileri bulmasını isteyiniz.
“İpli Kukla” şarkısını birlikte söyleyiniz. Bu sırada şarkıda yer
alan hareketleri de yaparak şarkıya eşlik ediniz.
Öğrencilerinizden bir kukla olduklarını hayal etmelerini
isteyiniz. Daha sonra hazırladığınız müziği açınız.
Öğrencilerinize, müziğin ritmine uygun olarak bedenlerinin
sadece sizin söylediğiniz bölümünü bir kukla gibi hareket
ettirmelerini söyleyiniz. Örneğin, baş, dirsekler, dizler, eller,
omuzlar vb. Daha sonra öğrencilerinize “Eller başta.” deyiniz ve ellerini
başlarına götürmelerini/yaklaştırmalarını söyleyiniz. Bunun
gibi “Eller dizlerde.”, “Eller belde.”, “Eller omuzlarda.” vb.
yönergeler veriniz ve öğrencilerinizden ellerini vücutlarının
söylediğiniz bölümlerine yaklaştırmalarını/dokunmalarını
isteyiniz. Daha sonra öğrencilerinize “Eller burunda. ” Eller ağızda.” Ve “Eller gözlerde.” Dediğinizde ise ellerini ağız, burun ve gözlerine kesinlikle
yaklaştırmamaları ve hareketsiz kalmaları gerektiğini söyleyiniz. Yönergeleri karışık şekilde söyleyerek öğrencilerinizin uygun hareketler yapıp yapmadıklarını gözlemleyiniz.
Kara: Bir elle düz bir çizgi.
Su: Bir elle eğri çizgi.
Hava: İki elle çember çizilerek belirlenebilir.
Öğretmen bu işaretlerden birini yapar., bir öğrencinin adını söyler. O öğrenci orada yaşayan bir hayvanın adını söyleyecektir. Doğru söylerse başka bir arkadaşına aynı şekilde soru sorar. Yanlışsa veya bilemezse öğretmen başka bir öğrencinin adını söyler.





AÇIKLAMA: Alana tebeşirle uzun bir çizgi çizilir çizginin sağına ve soluna 8-10 m uzaklığına eşit uzaklıklarla 2 kale çizilir. Oyuncular çizginin iki kenarına iki grup halinde kalelerini görecek şekilde sıralanırlar. Gruplardan birer kaptan seçilip kaleye konulur. Oyun başlayınca kaptanlar kendi kümelerine gidip en baştaki oyuncuyu elinden tutup kaleye getirir. Kaleye yeni katılan kaptan olur. Eski kaptan işi bitince kalenin yanında bekler. Yeni kaptan kendi grubuna gider sıradaki bir kişiyi daha elinden tutup kaleye getirir. Kaleye yeni gelen oyuncu kaptan olur oda aynı işlemi tekrarlar. Bu sırada kaleye gitmek için sırada bekleyen oyuncular imdat diye bağırır. Grup kalesine gruptaki tüm oyuncular gelince oyun biter. En son kaptan olan oyuncu oyunun bittiğini belirtmek için ortadaki uzun çizgiye basar. Hangi takım daha hızlı grup kalesine dolarsa oyunu o grup kazanır.

DEĞERLENDİRME: Her öğrencinin oyunda etkin olması yeterlidir.

ÖNERİLER: Oyuncular birbirlerinin elinden tutarken dengelerini kaybetmemeye dikkat etmelidir.

 

 



 

 


OYUN NO: 2

OYUN TÜRÜ: Araçsız Oyun

OYUNUN ADI: Kelime Oyunu

OYUN YERİ: Sınıf

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Yok

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Verilen zaman içerisinde kelime üretebilmek.

OYUNUN KAZANIMLARI: Çocukların kelime dağarcığını zenginleştirmek.

AÇIKLAMA: Çocuklar çember oluşturur. Yönlendiren rastgele birini seçer ve bir kelime söylemesini ister. Ardından sırasıyla çocuklar söylenen kelimenin son harfinden kelimeler türeterek oyunun devamı sağlanır. Eğer çocuk 10 saniyede bir kelime türetemezse elenir. Oyun tek kişi kalana kadar devam eder.

DEĞERLENDİRME: Her öğrencinin türettiği kelime sayısına göre derecelendirme yapılır.

ÖNERİLER: Çocukların argo kelimeler kullanmamalarına dikkat edilir.

 

 

 

 

OYUN NO: 3

OYUN TÜRÜ: Atletizm Oyunu

OYUNUN ADI: Top Altından Takla

OYUN YERİ: Spor Salonu- Okul Bahçesi

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Jimnastik minderi ve Top

OYUNUN SÜRESİ: 3-4 tekrar

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: EL, KOL, Vücut Koordinasyonu, Top Hakimiyeti ve Çeviklik

 

AÇIKLAMA:

ÖNERİLER: Takla atarken sırtı incitmemeye dikkat edilmeli gerekirse oyun öncesinde ısınma egzersizleri yapılmalı.

 

 

 

 

OYUN NO: 4

OYUN TÜRÜ: Bahçe Oyunu

OYUNUN ADI: Mevsimler Oyunu

OYUN YERİ: Bahçe

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Hentbol Topu

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 7 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Vurulmadan karşı grubun köşesine geçebilmek.

OYUNUN KAZANIMLARI: Oyuncuların çeviklik ve karar vermeyi geliştirebilme

 

AÇIKLAMA: Oyuncular “ilkbahar” “yaz” “sonbahar” “kış” mevsimlerini alarak dört eşit gruba ayrılırlar. Her grup kendileri için belirlenen bir köşeye giderler her grup kendi arasında birer oyuncu seçer ve ortaya gönderir. Bu seçilenlerin görevi grupların ve değişimi sırasında kendi grup oyuncularının dışındaki oyuncuları vurmak ve onları kendi gruplarına katmaktır. Öğretmen ilkbahar-kış- derse iki grup oyuncuları birbirlerinin köşesine vurulmadan gitmeye çalışırlar. Köşe değiştirirken vurulan oyuncular takımına (-) sayı kazandırır. En az (-) sayı alan gruplar sırasıyla 1-2-3-4 olur veya vurulan oyuncular vuran oyuncunun grubuna geçer, en çok oyuncu avlayan takım oyunu kazanır.

Öğretmen aynı anda “kış-sonbahar; yaz-ilkbahar” diyerek iki grubu birden

DEĞERLENDİRME: Her öğrencinin oyunda etkin olması yeterlidir.

ÖNERİLER: Oyuncular birbirlerinin yüz ve kafa gibi hassas bölgelerine vurmamalarına dikkat etmelidir.

 

 

OYUN NO: 5

OYUN TÜRÜ: Basketbol Oyunu

OYUNUN ADI: Top Sürerek Dubaları Toplama Oyunu

OYUN YERİ: Spor Salonu

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Basketbol Topu ve Duba

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Dikkat, top sürmeyi geliştirme, koordinasyon ve motivasyon sağlama.

 

AÇIKLAMA:

ÖNERİLER: Topu sürerken parmakları incitmeden sürmeye özen göstermeli.

 

 

OYUN NO: 6

OYUN TÜRÜ: DENGE OYUNU

OYUNUN ADI: Zıp Zıp Çuval Oyunu

OYUN YERİ: Bahçe veya Salon

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Çuval

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 7 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Çuvalla hızlı bir dengeli bir şekilde zıplamak.

OYUNUN KAZANIMLARI: Çuval içinde zıplayarak denge ve hakimiyet kurulması sağlanır.

AÇIKLAMA: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar arka arkaya tek sıra olurlar. Her gruba bir çuval verilir. Uygun mesafe belirlenir. Öndeki çocuklar çuvalı giyer ve komut ile belirlenen mesafeye zıplayarak giderler. Çizgiyi geçince çuvallar çıkarılır, çuvallar elde koşarak grubun yanına gelinir ve ikinci oyunculara verilir. İkinci oyuncular da yine aynı hareketi yaparlar. Oyun böyle devam eder. Önce bitiren grup oyunu kazanır.

 

DEĞERLENDİRME: Her öğrencinin çuvalla parkuru tamamlaması sağlanır.

ÖNERİLER: Oyuncular rahat ve esnek spor kıyafetleri giymeli ve dizlik ve kask gibi koruma ekipmanları takmaya dikkat etmeli.


 



 



OYUN NO: 7

OYUN TÜRÜ: Geleneksel Oyun

OYUNUN ADI: Çelik Çomak

OYUN YERİ: Bahçe

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: 5-10 tane uzun ve kısa değnek

OYUNUN SÜRESİ: Kaybeden yeni bir çelik koymak zorundadır oyun bu şekilde devam eder. Oyun istenilen süre kadar devam eder. İstenilen vakitte sonlanabilir.

 

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: El, kol ve vücut koordinasyonu sağlamak. Beraber oynamayı, dikkati ve refleksi geliştirmek.

 

AÇIKLAMA:

ÖNERİLER: Oyuncular değneği fırlatırken kendi vücuduna veya diğer oyunculara doğru fırlatmamaya özen göstermelidirler yoksa kendilerine veya diğer oyunculara zarar verebilirler.

 

 

 

OYUN NO: 8

OYUN TÜRÜ: Hentbol Oyunu

OYUNUN ADI: Dairede Paslaş

OYUN YERİ: Spor Salonu

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Hentbol Topu

OYUNUN SÜRESİ: 23 Tekrar

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Hentbol oyununa hazırlayıcı amaca uygun oyunlarla ön hazırlık yada pekiştirmeyi geliştirebilme

OYUNUN KAZANIMLARI: Hız ve çeviklik ve mücadele ruhu kazanır.

 

AÇIKLAMA:

Oyun gruplar arasında yarışma şekline de dönüştürülebilir. Turu ilk tamamlayan grup puan alır. Belli tekrarlar sonunda fazla puan alan grup oyunu kazanır.

ÖNERİLER: Paslaşırken topu grup arkadaşının yüzüne veya diğer uzuvlarına vurmamaya koşarken de oyun arkadaşına çarpmamaya dikkat edilmeli.

 

 

 

 

OYUN NO: 9

OYUN TÜRÜ: İp Atlama Oyunları

OYUNUN ADI: Laleli Oyunu

OYUN YERİ: Bahçe veya Salon

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Atlama İpi

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 7 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Tekerlemeyi söyleyerek ip atlamak.

OYUNUN KAZANIMLARI: İp üzerinden atlayarak denge ve hakimiyeti geliştirir.

AÇIKLAMA: İki çocuk karşılıklı olarak ipin ucundan tutarak çeviriler. Sıra ile öğrenciler ipten atlamaya çalışırlar. İp atlarken aşağıdaki tekerlemeleri söylerler.

Laleli bir, içeriye gir

Laleli iki, ormandaki tilki

Laleli üç, üç kardeşler

Leleli dört, eteğinini ört

Leleli beş, beş kardeşler

Leleli altı altınımı çaldı

Leleli yedi, yemeğimi yedi

Leleli sekiz seksek olup gitti

Leleli dokuz doktor olup çıktı

 

 

DEĞERLENDİRME: Tekerlemeyi bitirene kadar takılmadan ipten atlayan öğrenciler oyunu kazanır.

ÖNERİLER: Oyunu oynayacağımız yer düşme tehlikelerine karşın toprak gibi yumuşak bir zeminde olmalıdır.

 



 

 

OYUN NO: 10

OYUN TÜRÜ: Jimnastik Oyunu

OYUNUN ADI: Sirk Oluşturma Oyunu

OYUN YERİ: Bahçe veya Salon

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Renkli Çemberler ve İp

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 7 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Çemberlerle vücudun farklı bölgelerinde jimnastik hareketleri veya figürleri yapmak. İki kişinin ipi çevirmesiyle de ipin üzerinden atlamak.

OYUNUN KAZANIMLARI: Çemberlerle  jimnastik hareketleri yaparak vücudun farklı bölgelerinde esneklik ve hakimiyeti sağlar, ip üzerinden atlanarak ise denge sağlanır

AÇIKLAMA:

 

DEĞERLENDİRME: Çemberi vücudunun en az iki yerinde çevirebilen ve ipten takılmadan atlayan öğrenciler oyunu kazanır.

ÖNERİLER: Oyunun oynandığı zeminin toprak olması daha güvenli olacaktır.

 

 

 


 



 



OYUN NO: 11

OYUN TÜRÜ: Koordinasyon Parkuru Oyunu

OYUNUN ADI: İstasyonlarla Parkur Geçme

OYUN YERİ: Spor Salonu

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Hentbol Topu, Parkur Hunileri, Takla Minderi, Top Kasası

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 7 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Açıklanan talimatları uygulayarak koordinasyon parkurlarını geçebilmek.

OYUNUN KAZANIMLARI: Hazırlanan Parkurları Açıklanan Talimatlarla Uygulayarak Çabukluk, Hız, Esneklik, Denge, Koordinasyon ve Sıçrama Gibi Becerileri Parkurlarda Yapılan Hareketlerle Zenginleştirmek.

 

 

AÇIKLAMA:  

 İstasyon 1: Öne takla (Her türlü olabilir). Öğrenciler koşarak minderler üzerinde takla atmaya çalışır.

İstasyon 2: Kendi etrafında 360 derece dönüş.  Belirlenen çember içerisinde öğrenciler koşmaya başlayıp bu alan içerisinde bitirirler.

İstasyon 3: kızlar için 30 cm erkekler için 40 cm yüksekliğindeki ve koşu yönüne paralel olan engelin önce üzerinden sıçranır

İstasyon 4: Engelden sıçramadan sonra engellerin altından geçilip sekiz şeklindeki hareketini bitirerek istasyon tamamlanır.

İstasyon 5: Kasa içindeki sağlık topları birer-birer diğer kasaya taşınır. Topların taşınmasında belli bir sıra yoktur. Taşınan tüm toplar istasyon sonunda mutlaka kasanın içinde bulunmak zorundadır.

İstasyon 6: Kasa içinden alınan bir hentbol topu ile yüzü ve vücudu duvara dönük olarak üç atış yapılır, her atışın geçerli olması için yapılan atışın, atış çizgisinden 3 metre uzaklıktaki ve 1,5 metre yükseklikteki duvarda bulunan çizginin üzerinde olması gerekmektedir. Atış sırasında adayın ayağının tamamı çizgiyi geçemez. Kaçan top yakalanıp devam edileceği gibi kasadan yeni bir top alınarak da atışlar tamamlanabilirAncak, son atışın yapıldığı top kesinlikle kasanın içine konulmalıdır. Kasanın içine girip çıkan top, koyuldu sayılırken; kasanın kenarına çarpıp çıkan top kasaya koyuldu sayılmaz ve kesinlikle yakalanıp kasaya konulmalıdır.

İstasyon 7: 30 cm. yüksekliğinde ve 1 metre genişliğindeki jimnastik sırasının üzerinden sağına ve soluna toplamda beş kez çift ayak sıçrama yapılır.

İstasyon 8: Otomobil lastikleriyle döşenmiş yolda lastiklerin içine tek ayakla basarak yolu geçme.

İstasyon 9: Koşarak zikzak çizme.  Beş engel arasından zikzak hareketi yapılır. Engeller boyunca zikzak yapıp engeller aşılır.

İstasyon 10: Aday 30 cm (birinci basamak) ve 40 cm (ikinci basamak) sprint koşularında huni etrafını dolaşmak zorundadır. Parkuru 30 saniye içerisinde bitiren bir sonraki parkura geçer ve parkurları tamamlar.

 

DEĞERLENDİRME: İstasyonların listelendiği ve adı, soyadı, tarih vb. bilgilerin yazıldığı bir değerlendirme kağıdını her öğrenci parkuru uygularken doldurulur ve ona göre değerlendirme yapılır.

ÖNERİLER: Parkurları uygulamadan önce her öğrenci spor kıyafetlerini giymiş olmalı, kask ve dizlik gibi koruma ekipmanlarını takmış olmalıdır.

 

 

OYUN NO: 12

OYUN TÜRÜ: Müzikli Oyun

OYUNUN ADI: Dedemin Bahçesi Oyunu

OYUN YERİ: Bahçe veya Salon

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Yok

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 7 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Şarkıda geçen yönergeyi şarkıyla beraber uygulamak.

OYUNUN KAZANIMLARI: Çuval içinde zıplayarak denge ve hakimiyet kurulması sağlanır.

AÇIKLAMA: Öğrenciler el ele tutuşarak bir daire oluştururlar. Oyunun tekerlemesini hep bir ağızdan söylerler. Tekerleme söylenirken hareketleri de yapılır.

Dedemin bahçesinde koyunları var.

Otur dersem oturur (hep birlikte yere çömelirler)

Kalk dersem kalkar (ayağa kalkılır)

Büzül dersem büzülür (halkanın ortasına doğru ilerleyerek daire küçültülür)

Açıl dersem açılır (geriye doğru çekilerek daire büyültülür)

Sevin dersem sevinir (öğrenciler gülerler)

Üzül dersem üzülür (ağlama taklidi yaparlar)

Aslan geliyor kaplan geliyor tıpppp

Tıp sözünü duyar duymaz hareketsiz kalırlar. Hareket etmemek ses çıkarmamak ve gülmemek gerekmektedir.

 

 

DEĞERLENDİRME: Her öğrencinin etkinlikteki yönergeyi uygulayabilmesi değerlendirme için yeterlidir.

ÖNERİLER: Bu oyun için herhangi bir önlem veya öneri yoktur. Oyunun keyfini çıkarmaları yeterlidir.

 


 


OYUN NO: 13

OYUN TÜRÜ: Serbest Oyun

OYUNUN ADI: Topu Karşı Alandan Çıkarma

OYUN YERİ: Bahçe veya Spor Salonu

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Sağlık Topu ve Hentbol Topu

OYUNUN SÜRESİ: 2-3 Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6 Yaş ve Üstü

 

OYUNUN AMACI: İsabetli atışı geliştirme, beraber oynamayı, grup çalışmasını, dikkati ve refleksi geliştirme. El, kol ve göz koordinasyonu sağlama ve top kontrollerini geliştirme.

 

AÇIKLAMA: Öğrenciler iki grup olur ve dikdörtgen şeklindeki oyun ala­nını ortadan bölen çizginin iki yanında yer alırlar. Orta çizginin orta nokta­sına bir sağlık topu konur. Başlama komutuyla öğrenciler ellerindeki toplar­la sağlık topunu, rakip alamın çizgilerinden dışarı çıkarmaya çalışırlar. Belirli tekrarlar sonucu karşı alandan fazla top çıkaran grup, yarışı kaza­nır.

ÖNERİLER: Sağlık topunu isabet etmeye çalışırken rakip takımın oyuncularına vurmamaya dikkat edilmelidir.

 

 

 

OYUN NO: 14

OYUN TÜRÜ: Sınıf İçi Oyunu

OYUNUN ADI: Acı Tatlı Oyunu

OYUN YERİ: Sınıf İçi

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Standart Sınıf Ortamı

OYUNUN SÜRESİ: 5-10 Tekrar

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Jest ve mimikleri kullanarak farklı tatları ifade etmek.

OYUNUN KAZANIMLARI: Çocuklar jest ve mimiklerini daha aktif kullanır.

 

AÇIKLAMA: Çocuklar sıra biçiminde yan yana dizilirler. Öğretmen karşılarına geçer acı, tatlı, ekşi vb. tat bildiren sözcükler söyler. Öğretmen acı deyince öğrenciler ağızlarını elleriyle yelpazeleyerek ağızlarının yandığını anlatmaya çalışır. Ekşi denilince çocuklar yüzünü buruşturup limon yemiş gibi jest ve mimikler yapar. Tatlı deyince tatlı yemiş gibi damak şaklatıp gülümserler.

DEĞERLENDİRME: Her öğrencinin etkinliğe aktif katılımı değerlendirme için yeterlidir.

ÖNERİLER: Öğrenmen değerlendirme yapmak ve her öğrencinin katılımından emin olmak için her öğrenciyi görebilecek bir noktada pozisyon almalıdır.

 

 

OYUN NO: 15

OYUN TÜRÜ: İşitme Oyunları

OYUNUN ADI: Dinle, Yap

OYUN YERİ: Spor Salonu veya Açık Alan

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Tebeşir, Boya, Renkli Bant Vb.

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6-9 Yaş

OYUNUN AMACI: Söylenen yönergeyi doğru işiterek uygulamak.

OYUNUN KAZANIMLARI: Dikkatini dinlediğine yoğunlaştırır. Verilen yönergelere uygun hareket eder

AÇIKLAMA:

Sınıfta, spor salonunda veya açık alanda öğrencilerin ayakta çember olabilmeleri için durmaları gereken yerler tebeşir, boya, renkli bant vb. materyal ile belirlenir. Öğrencilerle birlikte ayakta çember oluşturulur. Öğrencilere “sağ” dediğinizde aynı anda tüm öğrencilerinizin sağa doğru bir adım zıplamalarını istenir. Aynı etkinlik öğrencilerin düzeyine göre birkaç kez tekrarlanır. Daha sonra “sol” dediğinizde aynı anda tüm öğrencilerin sola doğru bir adım zıplamaları istenir. Aynı şekilde bu etkinlik de birkaç kez tekrarlanır. Sonraki aşamada “sağ” ve “sol” ifadeleri karışık bir şekilde

 

 

DEĞERLENDİRME: Oyunu tamamladıktan sonra öğrencilerinizden oyunda hissettiklerini ve öğrendiklerini ifade etmelerini isteyiniz

ÖNERİLER: Öğrenciler bedensel yönergeleri uygularken düşüp yaralanmamaya dikkat etmelidir.


 

OYUN NO: 16

OYUN TÜRÜ: Görsel Oyunlar

OYUNUN ADI: Değişiklik Var!

OYUN YERİ: Spor Salonu veya Açık Alan

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Köşelere konulmak üzere mevsimlerin yazılı olduğu kâğıtlar veya görseller

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6-9 Yaş

OYUNUN AMACI: Yapılan görsel değişiklikleri bulmaya çalımak.

OYUNUN KAZANIMLARI: Dikkatini yoğunlaştırır. Değişiklikleri fark eder.

 

AÇIKLAMA:

Öğrencilerle birlikte çember oluşturunuz. Öğrencilerden gözlerini kapatmalarını veya size sırtlarını dönmelerini isteyiniz. Üstünüzde bir değişiklik yapınız. Öğrencilerden aynı anda gözlerini açarak yaptığınız

 

DEĞERLENDİRME: Oyunu tamamladıktan sonra öğrencilerinizden oyunda hissettiklerini ve öğrendiklerini ifade etmelerini isteyiniz.

 

ÖNERİLER: Bu uygulamayı bir kukla veya başka bir nesneyle de yapabilirsiniz.

 

 

OYUN NO: 17

OYUN TÜRÜ: Bedensel Oyunlar

OYUNUN ADI: Kuklalar Dans Ediyor!

OYUN YERİ: Spor Salonu veya Açık Alan

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Köşelere konulmak üzere mevsimlerin yazılı olduğu kâğıtlar veya görseller

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6-9 Yaş

OYUNUN AMACI: Söylenen bedensel yönergeleri uygulamak.

OYUNUN KAZANIMLARI: Bedeniyle ilgili farkındalık geliştirir. Verilen yönergelere uygun hareket eder. Kurallara uygun hareket eder.

AÇIKLAMA: Öğrencilerinizle birlikte ayakta çember oluşturunuz.

 

DEĞERLENDİRME: Öğrencilerinizle, elleriyle burun, ağız ve göz kısmına dokunmamaları gerektiği hakkında konuşunuz ve öğrencilerinizin bu konuyla ilgili kendilerini ifade etmelerini sağlayınız.

ÖNERİLER: Özellikle “burun”, “ağız” ve “göz” konusunda öğrencilerinizin yönergelere uygun hareket etmeleri gerektiğini ve sağlığımız için vücutlarının bu bölümlerine elleriyle dokunmamaları gerektiğini hatırlatınız.


 





 

OYUN NO: 18

OYUN TÜRÜ: Zihinsel Oyunlar

OYUNUN ADI: Hayvanlar

OYUN YERİ: Spor Salonu veya Açık Alan

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Yok

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6-9 Yaş

OYUNUN AMACI: Hayvanları yaşadıkları yere göre sınıflamak.

OYUNUN KAZANIMLARI: Zihnindeki canlı veya cansız varlıkları sınıflayabilme.

AÇIKLAMA: Öğretmen eliyle hava, su veya kara işareti yapar.

 

DEĞERLENDİRME: Oyunda rekabet olmadığından, sözlü bir dikkat ve zihin oyunu olduğundan öğrencilerin katılımları yeterlidir.

ÖNERİLER: Aynı oyun kara, hava ve deniz taşıt araçları konu edilerek de oynanabilir.

 

 

 

OYUN NO: 19

OYUN TÜRÜ: Voleybol Oyunu

OYUNUN ADI: Düzgün Pas At Oyunu

OYUN YERİ: Spor Salonu

OYUN ARAÇ VE GEREÇLERİ: Voleybol Topu

OYUNUN SÜRESİ: Uygulama Süresi

OYUNCU SAYISI: Sınıf Mevcudu

OYUNUN SEVİYESİ: 6 Yaş ve Üstü

OYUNUN AMACI: Elenmeden açıklamada anlatıldığı gibi doğru pas verebilmek.

OYUNUN KAZANIMLARI: Vücutsal dengeyi sağlama, doğru pas verebilme, dikkat, koordinasyon, grupça oynayabilme.

 

 

AÇIKLAMA: Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplar karşılıklı olarak dizilirler. İki grubun tam ortasında , sağında ve solunda  çizgilerden oluşan sınırın  dışına çıkamazlar. Oyunu yönlendirenin komutuyla paslaşmaya başlarlar. Pası düzgün atan grubun arkasına geçer. Sırasıyla herkes pas atar. Pası kısa atan , sert atan ,sınırın dışına atan kişi oyundan elenir. Pas çok alçaktan veya çok yüksekten atılmayacak. Paslar oyunun sınırları içerisinde olacak. Oyun tek kişi kalıncaya kadar veya hangi grup daha erken oyuncu eleyerek bitirinceye kadar devam eder.

DEĞERLENDİRME: Doğru pas atarak tüm oyuncuları eleyerek oyunda tek kişi kalan oyunu kazanır.

ÖNERİLER: Pas atarken sert değil de düzgün atılmalı ve kasıtlı kötü pas atılmamalı.

 

 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İSTASYON TEKNİĞİ , ÖRNEĞİ VE FİKİRLERİ

ÖZ DEĞERLENDİRME-DEĞERLENDİRME ARAÇLARI